Правила больницы
Права та обов’язки пацієнтів КЗ «Міська клінічна лікарня №3»
(Розроблено на основі Закону України від 19.11.92 г. № 2801 – XII “Основ законодавства України про охорону здоров’я” ).
Пацієнт має право на:
- Кваліфіковану високоспеціалізовану лікувально-профілактичну допомогу.
- Безоплатну медичну допомогу у межах бюджетного фінансування закладу.
- Вільний вибір лікаря, якщо останній може запропонувати свої послуги.
- Достовірну та своєчасну інформацію про стан свого здоров’я, доцільність запропонованих досліджень та лікувальних заходів, прогноз можливого розвитку захворювання, в тому числі наявності ризику для життя і здоров’я.
- Медичне втручання (обстеження, лікування, операція), якщо пацієнт не досяг 15-річного віку, можливе за згодою батьків або інших законних представників пацієнта.
- Медичне втручання пацієнтам віком від 15 до 18 років проводиться за їх згодою та згодою їх батьків або інших законних представників.
- Надання першої невідкладної допомоги при нещасних випадках і гострих захворюваннях, які сталися під час його перебування в центрі.
- Заміну лікуючого лікаря при наявності об’єктивних причин (за розпорядженням головного лікаря).
- Збереження лікарської таємниці, крім передбачених законодавчими актами випадків.
- Ознайомлення зі своєю медичною картою та іншими документами, що можуть знадобитися для подальшого лікування.
- Надання звільнення від роботи на період хвороби з тимчасовою втратою працездатності.
- Добровільну здачу крові для лікувального застосування.
- Медичну допомогу у повному обсязі, якщо пацієнт знаходиться у критичному для життя стані. Забороняється здійснення евтаназії – навмисного прискорення смерті, або умертвіння невиліковного хворого з метою припинення його страждань.
- Оскарження неправомірних рішень і дій працівників лікувальної установи.
- При порушенні його законних прав та інтересів вимогу вживання заходів щодо поновлення порушених прав, захисту законних інтересів і відшкодування заподіяної шкоди.
- Вносити свої пропозиції, зауваження та скарги до “Журналу скарг та пропозицій”, який знаходиться у чергової медичної сестри приймального відділення.
- Звертатися з пропозиціями, заявами, скаргами до адміністрації КЗ «МКЛ №3» у встановлені дні прийому громадян та у вищі інстанції.
- Вносити благодійні внески з відповідним документальним оформленням.
Пацієнт зобов’язаний:
- Піклуватись про своє здоров’я, не шкодити здоров’ю інших пацієнтів.
- Надавати невідкладну допомогу громадянам, які знаходяться у загрозливому для їх життя і здоров’я стані.
- Своєчасно і правильно виконувати медичні призначення.
- Не порушувати встановлений для нього режим.
- Виконувати правила внутрішнього розпорядку КЗ «МКЛ №3».
- Дати письмову інформовану згоду на діагностику, лікування, оперативне втручання, проведення процедур.
- Надавати інформацію лікуючому лікарю та консультантам про стан свого здоров’я, раніше перенесені хвороби та лікування.
Правила поведінки пацієнтів КЗ «МКЛ №3»
- Пацієнти зобов'язані дотримуватися розпорядку роботи відділення й закладу в цілому.
- Пацієнти зобов'язані надавати лікарям повну інформацію про стан свого здоров'я, перенесених раніше захворюваннях, оперативних втручаннях, алергійних реакціях.
- Пацієнти зобов'язані вчасно і правильно виконувати всі призначення лікаря чи консиліуму лікарів, їхньої рекомендації.
- Для здачі аналізів, проведення діагностичних і лікувальних маніпуляцій, процедур пацієнт повинний з'явитися в призначений йому час.
- Знаходячись у стаціонарі, хворий зобов'язаний приймати лікування строго відповідно до призначень лікаря, не займаючись самолікуванням.
- Хворий у стаціонарі повинний приймати медикаменти в присутності медичної сестри.
- Про ознаки погіршення стану здоров'я пацієнт повинний негайно повідомляти лікуючому лікарю чи завідувачеві відділенням у денний час, а у вечірній, нічний час, у вихідні чи святкові дні – черговому медперсоналу.
- Пацієнти зобов'язані дотримуватися правил особистої гігієни.
- Приймати їжу хворим стаціонару дозволяється тільки в їдальні.
- Дозволяється збереження продуктів харчування тільки в холодильниках, у поліетиленових пакетах із вказівкою свого прізвища, номера палати і дати передачі.
- Пацієнти зобов'язані підтримувати чистоту і порядок у палатах і ін. приміщеннях закладу, дотримуватися вимог санітарно-гігієнічного режиму у відділенні.
- Забороняється шуміти, курити, розпивати спиртні напої, грати в азартні ігри в лікувальному закладі.
- Пацієнтам і відвідувачам дозволяється входити у відділення стаціонару тільки в змінному одязі і взутті.
- Забороняється самовільний вихід хворого з відділення стаціонару.
- Прогулянки на свіжому повітрі можливі тільки з дозволу лікуючого лікаря в теплий час року.
- Відвідування хворих здійснюється тільки у встановлений час.
- Відвідування хворих у відділенні інтенсивної терапії можливо тільки з дозволу завідувача відділенням.
- Забороняється зберігати в палаті гроші, коштовні речі і документи. За пропажу цінностей і грошей адміністрація КЗ «МКЛ №3» відповідальності не несе.
- Пацієнти зобов'язані дбайливо відноситися до майна закладу, не допускати його зіпсування. У випадку зіпсування пацієнтом чи його відвідувачами майна закладу винні зобов'язані відшкодувати нанесений матеріальний збиток відповідно до чинного законодавства.
- Хворі не повинні допускати конфліктних ситуацій з іншими пацієнтами, бути взаємно ввічливими.
- Хворі повинні з повагою відноситись до персоналу закладу, не допускати грубого відношення.
- Пацієнт може ознайомитися з записами у своїй медичній карті стаціонарного хворого з дозволу завідувача відділенням, чи лікаря.
- Хворі зобов'язані дотримуватися правил протипожежної та електробезпеки.
- Зі своїми пропозиціями, зауваженнями і скаргами пацієнт може звернутися до лікуючого лікаря, завідувача відділенням, адміністрації закладу (в усній чи письмовій формі).
- У випадку порушення пацієнтом лікарняного режиму чи недотримання дійсних правил лікуючий лікар вправі зробити запис про порушення режиму в листі непрацездатності і виписати хворого зі стаціонару (з урахуванням ваги стану), погодивши питання виписки з завідувачем відділенням.
- У виняткових випадках, за рішенням адміністрації, пацієнту може бути відмовлено в подальшій лікувально-діагностичній і лікувальній допомозі при:
- грубому порушенні призначеного режиму;
- недотриманні рекомендацій лікуючого лікаря, лікарської консультативної комісії (ЛКК) чи лікарського консиліуму;
- невиконанні обов'язків пацієнта;
- недотриманні встановлених в закладі правил поведінки для пацієнтів;
- порушення морально-етичних норм поведінки з медперсоналом закладу, ін. пацієнтами, відвідувачами.
Пам’ятка для пацієнта щодо правил перебування у КЗ «МКЛ № 3»
Шановний пацієнт, ви поступили на лікування до одного з провідних закладів охорони здоров’я України. Метою перебування у закладі є відновлення здоров’я, але пам’ятайте, що лише спільними зусиллями (вашими та медичних працівників) можливо досягнути найліпшого результату із відновлення вашого здоров’я.
Тому адміністрація комунального закладу «Міська клінічна лікарня № 3» (далі – Заклад) закликає дотримуватися Правил перебування у нашому закладі, а саме:
1. Загальні положення
- При надходженні до стаціонару у вас при собі має бути паспорт, страховий поліс (за наявності), виписки про лікування, що раніше проводилося, туалетні приладдя, змінне взуття, змінна чиста постільна білизна, халат (піжама).
- Особисті речі, коштовності, документи, гроші необхідно передати родичам. За їх зберігання адміністрація Закладу відповідальності не несе.
- Повідомте близьких і родичів про Порядок відвідувань та Правил поведінки у відділеннях та Закладі.
- Ознайомтеся із внутрішнім розпорядком роботи відділення. Рекомендуємо записати прізвище, ім’я та по – батькові лікуючого лікаря, з яким ви та ваші родичі надалі будуть спілкуватися.
- Зауважте, що не у всіх відділеннях стаціонару дозволене використання мобільних телефонів.
- Будь – ласка, дотримуйтеся загальноприйнятих норм спілкування з медичними працівниками та іншими пацієнтами.
- У разі порушення Правил перебування у стаціонарі вас можуть виписати з відділення з відповідною позначкою у лікарняному листі.
2. Види порушень правил перебування у Закладі
- Недотримання рекомендацій лікаря, прийом лікарських препаратів на власний розсуд.
- Вживання алкогольних напоїв та наркотичних речовин, тютюнопаління.
- Самовільний вихід за межі території Закладу, без відома медичного персоналу.
- Неввічливе чи зневажливе ставлення до медичних працівників Закладу.
- Недотримання правил внутрішнього розпорядку роботи відділення.
3. Рекомендації адміністрації Закладу для пацієнтів
- Не палити на території Закладу.
- Не користуйтеся у палаті кип’ятильником, електричними грілками, а також трійниками та подовжувачами.
- Не встановлювати особисту побутову електроапаратуру (наприклад – телевізор) без згоди керівництва відділення.
- Не повідомляти особисті дані та конфіденційну інформацію стороннім особам.
- Не запрошувати до стаціонару Закладу випадкових знайомих.
- Не тримати в палаті зайвий одяг, великі суми грошей, коштовні речі, прикраси.
Правила відвідування пацієнтів у КЗ «МКЛ № 3»
- Відвідування пацієнтів дозволені у всіх відділеннях Закладу.
- Вхід до стаціонару відвідувачів у верхньому одязі заборонений.
- Дозволено одночасне відвідування хворого лише однією особою, тривалістю не більше ніж 20 хвилин.
- Відвідування дозволено щодня з 11-00 до 13-00 та з 17-00 до 19-00.
- До хворих у важкому стані відвідувачі допускаються з дозволу завідувача відділенням або чергового лікаря .
- Відвідувачі зобов’язані підтримувати чистоту на території Закладу і не порушувати спокій хворих, відповідно до Правил внутрішнього розпорядку від-ділення і Закладу в цілому.
- Категорично забороняється сидіти у палатах на ліжку хворого чи інших пацієнтів.
- Вхід до Закладу під час «тихої години» з 15-00 до 17-00 та після 19-00 заборонений.
- Відвідувачі у нетверезому стані до хворих не допускаються.
- Відвідувачі зобов’язані дотримуватися загальноприйнятих норм спілкування з пацієнтами та медичним персоналом.
- Відвідувачам забороняється вступати у суперечки і сварки з медичними працівниками Закладу.
- Із претензіями і непорозуміннями просимо відвідувачів звертатися до чергового лікаря, завідувача відділенням або до адміністрації Закладу.